Identiteit Schutterspark

Achtergrond

Het Schutterspark in Brunssum is een prachtige omgeving met een grote aantrekkingskracht. Het park is volop in ontwikkeling met verschillende ondernemers die activiteiten en horeca aanbieden. Maar een duidelijke identiteit van het park ontbreekt.

Doelstelling

Komen tot een duidelijke identiteit voor het Schutterspark en een passende marketing- en communicatieaanpak, waarmee het park meer bezoekers kan trekken en de bezoektijd kan verlengen.

Aanpak

We vormden een projectteam met de gemeente Brunssum en de ondernemers uit het Schutterspark. Onze aanpak bestond uit de volgende stappen:

  1. Houden van een schouw van het park vanuit het perspectief van gebruikers: hoe word je als bezoeker ontvangen, welke doelgroep wordt aangesproken? Daarnaast een concurrentieanalyse en deskresearch.

  2. Een eerste workshop met het projectteam om de gewenste doelgroep helder te krijgen, de kernwaarden, een beeld van de concurrentie en ambities voor de positionering.

  3. Houden van een online enquĂȘte om een beeld te krijgen hoe de bezoekers over Schutterspark denken.

  4. Een tweede workshop waarmee wij met behulp van inspirerende voorbeelden het ontwerp maakten voor de gewenste identiteit en een passende campagne.

Resultaat

  • Een gedeeld beeld over de gewenste positionering

  • Een plan van aanpak om daartoe te komen waaronder: het formuleren van een gemeenschappelijke boodschap, huisstijl en website.

  • Intensivering van de samenwerking tussen ondernemers in het park

Vervolg

Ondernemers in het park werken de positionering uit een gemeenschappelijke beeldtaal en campagne.

Onze nieuwsbrief ontvangen?