Onze aanpak

Onze heilige graal? Design Thinking! Dat is een manier van denken die de gebruiker centraal zet. En waarmee je tot oplossingen komt die écht werken. Niet alleen voor de initiatiefnemer, maar voor iedereen die het recht heeft om deel uit te maken van het proces en ergens iets van te vinden.

In onze Design Thinking aanpak staan de stappen begrijpen, bedenken en waarmaken centraal. We vertellen je er graag wat meer over!

Begrijpen

Voordat we het ontwikkelingstraject kunnen aftrappen, moeten we eerst haarfijn begrijpen waaróm een verandering noodzakelijk is. We onderzoeken en analyseren en stellen de doelgroep centraal. Bij een wijkontwikkelingsplan brengen we bijvoorbeeld niet alleen het belang van de bewoner in kaart, maar ook dat van ondernemers en bezoekers. Klinkt logisch, maar wij weten dat het vaak anders gaat. Hoe we dat doen? Dat bekijken we per vraagstuk. 

Bedenken

We kennen het probleem en de beweegredenen. Nu gaan we onze creativiteit activeren. Dit is een zeer geschikte fase om bijvoorbeeld multidisciplinaire workshops te co-creëren. Kijken hoe we eilandjes - en hun individuele belangen - kunnen verbinden. Of te experimenteren met alternatieve aanvliegroutes en mogelijke oplossingen.

Waarmaken

In deze fase gaan we wat we bedacht hebben vertalen naar de praktijk. Bijvoorbeeld met pilots; die houden de vaart er lekker in en leveren een schat aan informatie op. We nemen niet eindeloos de tijd om een dik adviesrapport af te leveren waar veel mensen dan nog iets van moeten vinden, voordat we gaan testen. Nee, actie! We bedenken en voeren het daarna meteen uit. Zo ontwierpen we een interventie waarbij we de buurtdroom van bewoners tijdelijk realiseerden: van het park een sport- en ontmoetingsplek maken. 

Kunnen we iets voor jou kunnen?

Bekijk onze projecten!