Gemeente Heerlen werkt sinds 2016 vanuit een toekomstvisie aan de ontwikkeling van het centrum. Er was behoefte aan een actualisatie van de visie waarbij ze stakeholders nadrukkelijk wilden betrokken.
Ophalen wat de wensen en behoeften zijn van inwoners, ondernemers, vastgoedeigenaren en andere stakeholders voor de toekomst van het centrum.
We kozen voor een laagdrempelige aanpak met afronding binnen 3 maanden. We creëerden een ‘pop-up huiskamer’ in het midden van de stad. Bezoekers werden ontvangen bij een wand met geplande en gerealiseerde projecten waarna we hen interviewden aan de hand van opdrachten. Daarnaast organiseerden we workshops rondom specifieke thema’s of stakeholders. Tot slot zetten we een enquête uit onder alle stakeholders.
- Een analyse van de huidige situatie van het centrum
- Een visie vanuit het perspectief van stakeholders
- Een strategie om de visie waar te maken
- Een beeldend en overzichtelijk verslag
- 180 interviews, 12 workshops, 660 reacties enquête
De gemeente pakte meteen door met onder andere meer communicatie (online & offline), meer vergroening (zoals bloembakken als wegobstakels) en meer levendigheid (een ruimte voor Zuyd Hogeschool in het centrum).
0642080752
Info@brainingthefuture.nl
Hoornwerk 1, Fort Isabella,
5264 PL Vught