Herkenbare stadsidentiteit

Achtergrond

Brunssum wilde een nieuw en herkenbaar merk voor ‘de stad Brunssum’ neerzetten en in het bijzonder de doelgroep 25 – 45-jarigen behouden en aantrekken.

Doelstelling

Hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep 25-45 jarigen voor de stad wordt behouden?

Aanpak

Door middel van een design sprint zorgden we binnen 5 dagen voor een heldere probleemstelling, talrijke ideeën en een getest prototype. Hierbij werken we nauw samen met een integraal team van de gemeente, burgers en ondernemers.

Maandag: verkennen van het probleem, onder andere door interviews met een bewoner en makelaar 

Dinsdag: zoveel mogelijk oplossingen bedenken met de oefening crazy 8 en inspirerende voorbeelden

Woensdag: de meest kansrijke oplossing kiezen en vertalen in een storyboard  

Donderdag: ontwikkelen van een prototype van de oplossing – een ansichtkaart met de plattegrond van Brunssum .

Vrijdag: testen van het prototype door 5 inwoners te interviewen

Resultaat

Een uitvoeringsstrategie met uitgangspunten en concrete initiatieven om op te pakken

Onze nieuwsbrief ontvangen?