Participatie Centrumstrategie - Heerlen

Opdrachtgever: Gemeente Heerlen

Gemeente Heerlen werkt sinds 2016 vanuit een toekomstvisie aan de ontwikkeling van het centrum. Er is behoefte aan een actualisatie van de visie waarbij stakeholders nauw worden betrokken.

Doelstelling

Ophalen wat de wensen en behoeften zijn van inwoners, ondernemers, vastgoedeigenaren en andere stakeholders voor de toekomst van het centrum.

Aanpak

We kozen voor een laagdrempelige aanpak met afronding binnen 3 maanden. We creëerden een ‘pop-up huiskamer’ in het midden van de stad. Bezoekers werden ontvangen bij een wand met geplande en gerealiseerde projecten waarna we hen interviewden aan de hand van opdrachten. Daarnaast organiseerden we workshops rondom specifieke thema’s of stakeholders. Tot slot zetten we een enquête uit onder alle stakeholders.

Resultaat

Een beeldend en overzichtelijk verslag ingedeeld naar functies voor het centrum, gebruik van de openbare ruimte plus een aanpak voor organisatie en communicatie. Op basis van 180 interviews, 12 workshops en 660 reacties op onze enquête.

Vervolg

De gemeente pakte meteen door met onder andere meer communicatie (online & offline), meer vergroening (zoals bloembakken als wegobstakels) en meer levendigheid (een ruimte voor Zuyd Hogeschool in het centrum).

Resultaat

Bekijk meer projecten

Identiteit, marketing & samenwerking - Schutterspark

" class="img-fluid " alt="Identiteit, marketing & samenwerking - Schutterspark">

Participatie Wijk GMS - Heerlen

" class="img-fluid " alt="Participatie Wijk GMS - Heerlen">

Zullen we jouw toekomst ook veranderen?

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem dan contact op

  • Met het versturen van dit formulier gaat u akkoord met de privacyvoorwaarden van Braining the Future. Onze privacystatement vindt u hier.