Brunssum - Identiteit & marketing Schutterspark

Opdrachtgever: Gemeente Brunssum

Het Schutterspark te Brunssum is een prachtige omgeving met een grote aantrekkingskracht. Het park is volop in ontwikkeling met verschillende ondernemers die activiteiten en horeca aanbieden. Maar een duidelijke identiteit van het park ontbreekt.

Doelstelling

Komen tot een duidelijke identiteit voor het Schutterspark en een passende marketing- en communicatieaanpak, waarmee het park meer bezoekers kan trekken en de bezoektijd kan verlengen.

Aanpak

We vormden een projectteam met de Gemeente Brunssum en de ondernemers uit het Schutterspark. Onze aanpak bestond uit 3 stappen:

  1. Houden van een schouw van het park vanuit het perspectief van gebruikers: hoe word je als bezoeker ontvangen, welke doelgroep wordt aangesproken, etc. Daarnaast een concurrentieanalyse en deskresearch.
  2. Een 1e workshop met het projectteam om de gewenste doelgroep helder te krijgen, de kernwaarden, een beeld van de concurrentie en ambities voor de positionering.
  3. Houden van een online enquête om een beeld te krijgen hoe de bezoekers over Schutterspark denken;
  4. Een 2e workshop waarmee wij met behulp van inspirerende voorbeelden de gewenste identiteit en een passende campagne ontworpen.

Resultaat

Een gedeeld beeld over de gewenste positionering en eerste stappen om daartoe te komen waaronder: het formuleren van een gemeenschappelijke boodschap, huisstijl en website.

Resultaat

Bekijk meer projecten

Stadsregio Parkstad - Allianties Circulair Bouwen

" class="img-fluid " alt="Stadsregio Parkstad - Allianties Circulair Bouwen">

Zullen we jouw toekomst ook veranderen?

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem dan contact op

  • Met het versturen van dit formulier gaat u akkoord met de privacyvoorwaarden van Braining the Future. Onze privacystatement vindt u hier.